torsdag 1 mars 2012

Jippi nu är skönheten klar!!

Nästa vecka ska vi ställa ut på Bomässan i Norrköping. Vi kommer då bl a att visa upp Pfaffs nya skönhet "creative sensation". Till den lanseringen gjordes det en underbar quilt som jag fick förmånen att se. Som alltid vill man ju ha allting snyggt själv och när mönstret lades ut på hemsidan så var det inte så svårt att ta beslutet att göra den. Vi komponerade om färgerna och valde tyger (bara det är ju jättekul), sedan började broderingen av alla block och till sist ihopsömnad (quilten är sedan vändsydd). Min mamma har broderat och sytt allting. Jag är supernöjd med detta och bilden gör den absolut ingen rätta. Om du vill se den i verkligheten är du välkommen till butiken eller till mässan (fribiljetter finns fortfarande kvar).
Tyvärr kan jag inte länka till mönstret som finns på Pfaffs sida just nu för sidan ligger just nu nere. Jag lägger till länken när det fungerar igen.

1 kommentar: