måndag 16 januari 2012

Crazy patch - hjärta

Jag har sytt ett hjärta i crazy patch, resultatet blev en minibonad som nu hänger i butiken. Jag började med att quilta ihop två fram- och baksidestyg samt mellanlägg - jag valde mellanlägget Thermolam. Quiltningen bestod av olika diagonala linjer och till min hjälp hade jag pressarfoten Transparent sömguidesfot  (Husqvarna), motsvarande fot finns även till Pfaff, se länk.
 Det drog sig lite grann - jag använde för lite klisterspray - det gick dock att pressa bort.
 Jag ritade av ett stort hjärta och delade det i 6 olika delar som jag sedan klippte ut mönsterdelar till och sydde ihop på nytt. Tyvärr missade jag att ta kort på det momentet ...
 När jag hade sytt ihop mina delar så sydde jag sedan olika dekorsömmar, jag använde mig av metallictråd.
Jag strök sedan på vliesofix på baksidan av hjärtat och sydde sedan fast det på bakgrunden.

Så här blev slutresultatet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar