måndag 2 januari 2012

Lite före jul fick jag för mig att sortera mina remsor i olika färger. Jag visste inte då precis vad det skulle bli men att jobba fram något utan att veta precis från början vad det ska bli tycker jag är ganska kul.

Jag pressade och sydde ihop remsorna så de blev ca 12 cm breda

 Sedan renskar jag blocken till 12 x 12 cm
 Nu kom det roligaste, lägga pussel med färgerna
Efter ihopsyning av blocken så applicerade jag blommor med maskinbroderi på duken (för nu visste jag att det var en duk det skulle bli, hihi)
Och det var frostigt när jag tog bilden i lördags ute på altanen - bildbevis längst ner till höger på bilden.

Jag passade även på att sy ihop mina fyrkanter på 5x5 cm som jag tidigare i höstas hade klippt till men inte använt. När jag quiltade använde jag kantstickningspressarfoten.
 Den använder jag även när jag ska sy fast kanten.

Här kommer slutresultatet.

 Närbild på applikationen som jag använde på båda projekten.

1 kommentar:

  1. Snyggt o inspirerande... båda två.

    God fortsättning på 2012

    SvaraRadera