söndag 6 maj 2012

5D Quilt Design Creator - Sample Quilt

Igår satt jag och kollade igenom de filmer som finns på Learning Center som handlar om 5D Quilt Design Creator. I en av filmerna visade de en quilt som de hade gjort med de olika teknikerna. Det fastnade jag för och har nu gjort min egen.
En av funktionerna som finns i programmet är att man kan skapa sina egna quiltblock och det är den funktionen jag använt mest. Det finns 6 olika layoter av quiltblock som man kan välja mellan, modifieringarna sedan är jättemånga ; )
Här har jag skapat ett block med mönstersömmar.

 Ett block med rutnät där jag sedan valt att göra en cirkel med stjärnor.
 En stipplingyta.
 Det finns även en funktion där du kan skapa dina egna märken.
 Här är ett av många designbroderier som finns med i programmet.
 Ytterliggare en variant av blockutseende.
 ännu ett ...

Som du kanske förstår så har jag haft många roliga timmar ; )

1 kommentar:

  1. Det ser så kul ut - förstår inte varför mitt program inte kommer....
    L8

    SvaraRadera